hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Accord Sedan
JAP: 9.1993 / EU: 1993 / SUA: 1994
 

Cea de a V a generatie a modelului ACCORD este lansata in Europa dupa sloganul "Spatiu pentru stil si individualitate", fiind de altfel primul automobil Honda construit in Europa in regie proprie si anume la unica fabrica de automobile a firmei (la vremea respectiva), cea de la Swindon, sud-vestul Angliei.

De remarcat faptul ca, modelul european nu isi imparte platforma cu celelalte modele intercontinentale cu care isi imparte si numele, ci este construit pe platforma modelului ASCOT INNOVA (model destinat exclusiv pietei nipone).

Odata cu inceputul anului 1996, modelul sufera o usoara operatie de restilizare, (cu precadere partea frontala), cum de altfel toate modelele marcii Honda, operatie ce are in principal scopul de a reda marcii o alta imagine de marca pe piata europeana, aceasta constand din mutarea emblemei marcii de pe capota motorului pe grila radiatorului.

Odata cu aceasta, modelul este trimis pe piata si cu alte numeroase dotari si o paleta a motoarelor mult mai larga, aici fiind inclus si un motor diesel cumparat de la compania britanica Rover.

Modelul s-a fabricat intre anii 1993-1995,1996-1998.

Motorizarea modelului european:

1993-1995:
- 2.0L -16V-sohc- la 115CP in 5 variante
- 2.0L -16V-sohc- la 131CP in 4 variante
- 2.3L -16V-sohc- la 158CP

1996-1998:
- 1.8L -16V-sohc- la 115CP in doua variante
- 2.0L -16V-sohc- la 131CP in doua variante
- 2.2L -16V-sohc-VTEC - la 150CP
- 2.0L -TDI- la 105CP

HONDA ACCORD SEDAN (AMERICA DE NORD)

Cea de a V - a generatie a modelului ACCORD este oferita pietei nord-americane la inceputul anului 1994, deci mai tarziu decat toate celelalte piete mondiale dar concomitent cu celelalte doua versiuni de caroserie care fac parte din aceasta generatie (coupe si combi).

Piata nord-americana este si singura piata unde se fabrica toate cele trei forme de caroserie, ea neavand practic nevoie de nici un import.

Ultimele detalii ale limuzinei in comparatie cu versiunea japoneza sant desenate aici urmate de altfel si de teste si alte etape in dezvoltarea unui automobil. Motorizarile pe care le primeste pentru inceput modelul, nu sant unele satisfacatoare, astfel ca, odata cu inceperea anului 1995, compania actioneaza prompt la cererea pietei punand la dispozitie un motor cu specificatie V6 original din prima generatie a modelului LEGEND.

Modelul s-a fabricat intre anii 1994-1997.

Motorizarea modelului nord-american:
- 2.2L -16V-sohc- la 130CP in 4 variante
- 2.2L -16V-sohc-VTEC - la 145CP in doua variante

Din 1995 pe langa cele deja existente
- 2.7L -24V -V6-sohc- la 170CP in doua variante

HONDA ACCORD SEDAN (JAPONIA)

Ca si in Europa, in Japonia apare pentru inceput numai versiunea sedan, celelalte doua lasandu-se asteptate pentru anul urmator, aproximativ o jumatate de an de la lansarea acesteia.

Spre deosebire de celelalte motorizari intercontinentale si in ciuda lipsei unui motor cu specificatie V6, modelul de top al gamei de pe piata nipona dispune de o specificatie DOHC-VTEC ceea cel face sa fie cel mai puternic motor montat vreodata pe un model ACCORD. Aceasta versiune a modelului ACCORD este disponibila pe unele piete asiatice si sub brandul marcii nipone, Isuzu ca si model Aska a doua generatie.

Motorizarea modelului nipon:
- 1.8L -16V-sohc- la 125CP
- 2.0L -16V-sohc- la 135CP in doua variante
- 2.2L -16V-sohc-VTEC- la 145CP in doua variante
- 2.2L -16V-DOHC-VTEC- la 190CP.

Modelul este premiat de catre:
- Organizatia producatorilor japonezi de automobile cu titlul:"Masina anului" in anii 1994 in aceasta tara.
- Magazinul "MOTOR TREND" (SUA) cu titlul de "Masina de import a anului" editia 1994 in aceasta tara.

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024