Salut. Saptamana trecuta am avut ocazia sa vizitez datorita serviciului fabrica unde se fabrica Civicul sedan si City, la fabrica de la Gebze Turcia. Gebze este un oras (practic se poate spune o suburbie a orasului Istanbul) se afla la 40 km de Istanbul chiar pe autostrada Istanbul - Ankara, intr-un parc industrial care mai cuprinde o fabrica de autoturiseme Suzuki si Isuzu, iar la aproximativ inca 30 km de Gebze se afla si o fabrica Hyundai, iar la inca 40 de km de Gebze in orasul Adapazari sau Sakaria se afla platforma industriala Toyota care contine 3 fabrici toate Toyota (una unde se fabrica masini, una unde se fabrica scaunele si una unde se fabrica utilaje industriale)
Fabrica arata super Ok iar Turcii care lucreaza acolo erau f bine pregatiti si super profesionisti (asta ptr. cei care au un civic facut acolo sau urmeaza sa cumpere) - din cate am inteles constructia fabricii a inceput in urma cu 15 ani. Momentan productia de masini la Gebze este undeva la 25.000 unitati/an, iar de la anul productia se va marii la 30.000 unitati/an. Paradoxal ptr. ce stiam despre Honda, fabrica nu este chiar atat de tehnologizata, nu exista nici o linie de asamblare robotizata (momentan), totul se facea manual - se pare ca au considerat ca la un volum de 30.000 de unitati/an nu se justifica existenta unei linii robotizate, dar odata cu lansarea productiei de masa se va trece la linie robotizata. Procesul de asamblare a unei masini din momentul scoaterii caroseriei de la vopsitorie pana cand masina poate iesii pe "fortele" proprii din fabrica dureaza 4 ore. Marea majoritate a componentelor vin din japonia (ex: tabla caroseriei, motorul si cutia [vin din Japonia bucati si sunt asamblate in Turcia], elementele bordului). Un lucru pozitiv ptr. industria auto Romaneasca :lol: cauciucurile ptr. varianta de top vin de la Continental Timisoara iar o parte din cablaje tot de la o firma din Timisoara. Cum am spus tabla ptr. caroserie, motorul si cutia precum si o parte din componentele exotice (cele din bord) vin din Japonia dar in foarte scurt timp va fi lansata productia de motoare si cutii de viteza direct in Turcia si va creste si gradul de integrare de componente din industria Turcia. Fabrica dispunea si de un teren pe care se testau masinile odata iesite din productie. Din pacate nu am avut permisiunea sa fotografiez in interiorul fabricii (poate la urmatoarea vizita o sa incerc sa obtin si aprobarea de a fotografia linia de productie), dar o sa atasez niste poze cu curtea fabricii unde se pot vedea un sir de civic-uri care asteptau testarea. Se pare ca odata cu sfarsitul anului se va termina si productia de City -uri, probabil ptr. a se putea creste productia de Civic. Nu stiu cat este garantia unui civic in Romania dar in Turcia, civicul ca si city erau garantate 6 ani. Cat am fost in fabrica nu am vazut motoare diesel deci banuiesc ca nu se facea decat civic cu motor pe benzina.
Nush ce sa va mai zic. Daca mai aveti voi si alete intrebari o sa incerc sa va raspund, in limita informatiilor pe care am reusit sa le adun in timpul vizitei mele acolo.
poze:
Fabrica arata super Ok iar Turcii care lucreaza acolo erau f bine pregatiti si super profesionisti (asta ptr. cei care au un civic facut acolo sau urmeaza sa cumpere) - din cate am inteles constructia fabricii a inceput in urma cu 15 ani. Momentan productia de masini la Gebze este undeva la 25.000 unitati/an, iar de la anul productia se va marii la 30.000 unitati/an. Paradoxal ptr. ce stiam despre Honda, fabrica nu este chiar atat de tehnologizata, nu exista nici o linie de asamblare robotizata (momentan), totul se facea manual - se pare ca au considerat ca la un volum de 30.000 de unitati/an nu se justifica existenta unei linii robotizate, dar odata cu lansarea productiei de masa se va trece la linie robotizata. Procesul de asamblare a unei masini din momentul scoaterii caroseriei de la vopsitorie pana cand masina poate iesii pe "fortele" proprii din fabrica dureaza 4 ore. Marea majoritate a componentelor vin din japonia (ex: tabla caroseriei, motorul si cutia [vin din Japonia bucati si sunt asamblate in Turcia], elementele bordului). Un lucru pozitiv ptr. industria auto Romaneasca :lol: cauciucurile ptr. varianta de top vin de la Continental Timisoara iar o parte din cablaje tot de la o firma din Timisoara. Cum am spus tabla ptr. caroserie, motorul si cutia precum si o parte din componentele exotice (cele din bord) vin din Japonia dar in foarte scurt timp va fi lansata productia de motoare si cutii de viteza direct in Turcia si va creste si gradul de integrare de componente din industria Turcia. Fabrica dispunea si de un teren pe care se testau masinile odata iesite din productie. Din pacate nu am avut permisiunea sa fotografiez in interiorul fabricii (poate la urmatoarea vizita o sa incerc sa obtin si aprobarea de a fotografia linia de productie), dar o sa atasez niste poze cu curtea fabricii unde se pot vedea un sir de civic-uri care asteptau testarea. Se pare ca odata cu sfarsitul anului se va termina si productia de City -uri, probabil ptr. a se putea creste productia de Civic. Nu stiu cat este garantia unui civic in Romania dar in Turcia, civicul ca si city erau garantate 6 ani. Cat am fost in fabrica nu am vazut motoare diesel deci banuiesc ca nu se facea decat civic cu motor pe benzina.
Nush ce sa va mai zic. Daca mai aveti voi si alete intrebari o sa incerc sa va raspund, in limita informatiilor pe care am reusit sa le adun in timpul vizitei mele acolo.
poze:
Comment