Ca urmare a piticului pus pe creier, am decis sa iau o masinuta de week-end pentru excursii pe drumuri forestiere si au ajuns in finala Jimny si Vitara(sa fie criza varstei mijlocii? ). Initial ma gandeam ca ma incadrez pana in 2000 Euro, ulterior m-am gandit ca pana dau 2000 sunt dispus sa maresc putin bugetul daca gasesc ceva bun. Si s-a ivit ocazia, la putin peste 3000. Un Jimny din 2002, editie limitata, cu doar 59700km.
Primul lucru facut a fost sa schimb toate consumabilele, bujiile, niste semeringuri, rulmentii fata, distributia si pompa de apa. Am pus MRL-uri manuale, am inteles ca cele vaccumatice pot fi uneori cu probleme de cuplare. Totul a fost cam 2000 Roni, cu manopera cu tot. Mecanicul mi-a confirmat ca aproape sigur motorul are km declarati. Oricum nu cred ca asta e cel mai importanta atata vreme cat fac doar drumuri relativ scurte si de agrement. A doua cheltuiala majora a fost cu anvelopele...aveam fixul ca cele de pe ea imi vor putea crea probleme pe teren mocirlos, asa ca am luat niste Yokohama Geolander AT. Foarte ok la ce imi trebuie.
Si acum despre masina...am facut din Mai cam 4500 km, cam 50% din ei pe drumuri forestiere. Daca pe asfalt masina se comporta submediocru (mi-e si acum teama de rasturnare la viteze mai mari de 90-100) iar cand depasesti 100 nu prea mai esti confortabil, pe teren accidentat se schimba radical lucrurile...neavand aproape deloc experienta off road, am luat-o pas cu pas...de fiecare data am ramas surprins cat de usor trece cam peste orice obstacol...fie ca sunt bolovani, noroaie, ogase, etc. Ce sa mai spun, e o incantare...
Si inca ceva: cu ocazia asta mi-am dat seama ca atunci cand vorbim de ce tara frumoasa avem (continuarea nu are rost sa o mai spun), nu sunt vorbe in vant.
Inca un lucru placut: orice as fi facut, nu am depasit 10-11% consum...in mod normal, e pe la 7-8% - drum forestier+asfalt+oras.
Este a treia japoneza in familie (Civic, Yaris), sunt sigur ca nu ma va dezamagi.
Las cateva poze sa vorbesca in locul meu.
Va tin la curent cu ce voi face pe viitor.
Primul lucru facut a fost sa schimb toate consumabilele, bujiile, niste semeringuri, rulmentii fata, distributia si pompa de apa. Am pus MRL-uri manuale, am inteles ca cele vaccumatice pot fi uneori cu probleme de cuplare. Totul a fost cam 2000 Roni, cu manopera cu tot. Mecanicul mi-a confirmat ca aproape sigur motorul are km declarati. Oricum nu cred ca asta e cel mai importanta atata vreme cat fac doar drumuri relativ scurte si de agrement. A doua cheltuiala majora a fost cu anvelopele...aveam fixul ca cele de pe ea imi vor putea crea probleme pe teren mocirlos, asa ca am luat niste Yokohama Geolander AT. Foarte ok la ce imi trebuie.
Si acum despre masina...am facut din Mai cam 4500 km, cam 50% din ei pe drumuri forestiere. Daca pe asfalt masina se comporta submediocru (mi-e si acum teama de rasturnare la viteze mai mari de 90-100) iar cand depasesti 100 nu prea mai esti confortabil, pe teren accidentat se schimba radical lucrurile...neavand aproape deloc experienta off road, am luat-o pas cu pas...de fiecare data am ramas surprins cat de usor trece cam peste orice obstacol...fie ca sunt bolovani, noroaie, ogase, etc. Ce sa mai spun, e o incantare...
Si inca ceva: cu ocazia asta mi-am dat seama ca atunci cand vorbim de ce tara frumoasa avem (continuarea nu are rost sa o mai spun), nu sunt vorbe in vant.
Inca un lucru placut: orice as fi facut, nu am depasit 10-11% consum...in mod normal, e pe la 7-8% - drum forestier+asfalt+oras.
Este a treia japoneza in familie (Civic, Yaris), sunt sigur ca nu ma va dezamagi.
Las cateva poze sa vorbesca in locul meu.
Va tin la curent cu ce voi face pe viitor.
Comment