Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: Instalatii auto Hidrogen

  1. #1
    Senior Member PGM-FI LoDRpR's Avatar
    Marca
    Acura
    Model
    RDX
    Motorizare
    K23A1
    Location
    Bucuresti
    Posts
    322
    Post Thanks / Like

    Instalatii auto Hidrogen

    Am tot auzit in ultimul timp diversi amici vorbind despre acest sistem miraculos care functioneaza cu apa distilata, face electroliza, iar hidrogenul il foloseste in motor pentru imbunatatirea procesului de ardere.

    Ce parere aveti despre acest sistem? La prima vedere mi se pare o chinezarie, insa as vrea sa inteleg mai bine despre ce e vorba.
    - poate dauna motorului (cilindri, injectoare..)?
    - exista intr-adevar posibilitatea unui consum mai redus de combustibil? (cum s-ar comporta ECU pentru a rezulta un consum mai mic?)

    Iata un citat de pe un site care comercializeaza asa ceva:

    "Exista acum un sistem care iti permite sa reduci consumul autoturismului tau foarte ieftin. Simplu, folosesti o mixtura de carburant cu hidrogen in motorul tau printr-un proces numit Electroliza - descompunerea apei (H2O) in stare gazoasa, hidrogen (H2) si oxigen (O). Aceste gaze sunt impinse in camera de combustie a motorului, prin admisia de aer, unde se amesteca cu carburantul (benzina, diesel, gpl). Acesta ridica nivelul octanic al raportului aer/combustibil si permite arderea completa, reducand gazele emise la evacuare.

    Este o tehnologie foare simpla care o poti monta chiar tu, fara ajutorul unui mecanic.

    Avantajele tehnologiei HHO:

    1. Reduce pana la 40% din cheltuielile pe carburant. Este valabil pentru consum urban cat si extra-urban. Doar imagineaza-ti cat de mult poti economisi pana la sfarsitul anului!

    2. Mareste puterea si performanta motorului. Cu cat se consuma mai mult carburant, cu atat se strica motorul mai repede. Odata ce se trece pe HHO, ii mareste puterea cat si performanta.

    3. Reduce emisiile de CO2. Elimina poluarea si toate impuritatile care se evacueaza din motor. Nu este nimic gresit in a avea grija si de mediul inconjurator, nu?

    4. Reduce temperatura motorului. Si de asemenea mareste si viata motorului functionand la o temperatura mai rece.

    5. Elimian carbonul din motor si previne depunerea lui.

    6. Reduce zgomotul motorului. Hidrogenul afecteaza consumul de carburant. Motorul va avea un zgomot mai redus decat inainte din cauza consumului mai redus.

    7. Prelungeste viata motorului si a consumabilelor lui."

  2. #2
    Senior Member
    FCX Clarity
    Delphi's Avatar
    Marca
    Honda
    Model
    Civic FD7
    Motorizare
    1.8 i-VTEC
    Location
    Bucuresti
    Posts
    6,100
    Post Thanks / Like
    Eu tineam minte ca electroliza consuma mai multa energie decat se poate obtine prin arderea hidrogenului rezultat. Mai multe aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_fuel_enhancement
    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

  3. #3
    Member CVCC mario's Avatar
    Marca
    honda
    Model
    accord
    Motorizare
    2.0 i-vtec
    Location
    Sibiu
    Posts
    49
    Post Thanks / Like
    Eu consider ca scaderea temperaturii motorului nu e ok,acesta fiind proiectat sa functioneze la o temperatura de x grade,uzurile pe un motor rece sunt mai mari...vezi daciile fara termostat.
    Accord 2.0,2007,MT,SSE
    If you don't like something,change it. If you can't change it,change the way you think about it. -Unknown

  4. #4
    Senior Member VTEC Dragos's Avatar
    Marca
    Honda
    Model
    Civic
    Motorizare
    1,8 i-VTEC
    Location
    Brasov
    Posts
    752
    Post Thanks / Like
    Sincer parerea mea e ca nu merita sunt mai mult povesti acolo.
    In primul rand daca mareste cifra octanica la bezina creste temperatura.
    Zgomotul la motor si depunerile de carbon ma indoiesc ori cum doar nu tii masina o viata.
    Un conbustibil de caliatae face acelasi lucru elimina depunerile de carbon.
    Acum consumul nu stiu cum sa il micsoreze mai mult ca doar computerul a fost setat pentru anumite valori.
    Si mai e un aspect deloc de neglijat hidrogenul explodeaza repede se infunda ceva pe acolo nu merge bine instalatia iti sare capota din balamale.
    CIVIC 1,8 I-VTEC 140CP

  5. #5
    Senior Member PGM-FI Cezane's Avatar
    Marca
    Honda
    Model
    Accord
    Motorizare
    2.2 i-CTDI
    Location
    Iasi
    Posts
    240
    Post Thanks / Like
    Si eu stiam la fel cum zice Delphi. Consumi mai multa energie prin electroliza decat obtii prin recompunere. Asta e motivul pentru care inca n-avem masini care merg cu apa.

    Daca nu gresesc, parca BMW avea un hybrid pe seria 7 care putea face switch pe hidrogen. Dar folosea desigur butelie de hidrogen. Interesant e ca il ardea exact precum benzina. In aceiasi cilindri, injectie, admisie etc. Cat despre instalarea unui kit pe o masina obisnuita, sunt sceptic. Poate doar demonstrativ ca se poate, dar n-as crede vreun randament promitator...

    @Dragos: nu-ti fie frica sa folosesti virgula...
    Accord 2.2 i-CTDi 140hp with steroids. EXEC/NAV 2007, IS-64-CZE
    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Pret/

  6. #6
    Administrator
    FCX Clarity
    hondatu's Avatar
    Marca
    Honda
    Model
    FR-V
    Motorizare
    2.0L DOHC i-VTEC
    Location
    .de
    Posts
    6,078
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Pret View Post
    Daca nu gresesc, parca BMW avea un hybrid pe seria 7 ...
    Asa e, aveau ca au renuntat la el acum ceva vreme dupe vreo 30 de ani de cercetari.
    Sunt curios daca fanii marcii striga toata ziua sus si tare ca au investit atata....degeaba.
    "Natura e cea mai autentica, sincera si curata inspiratie pentru designul unui automobil." - Frank Stephenson

  7. #7
    Senior Member PGM-FI LoDRpR's Avatar
    Marca
    Acura
    Model
    RDX
    Motorizare
    K23A1
    Location
    Bucuresti
    Posts
    322
    Post Thanks / Like
    Inteleg ca parerea generala este ca instalatia de hidrogen pe masina proiectata fara hidrogen este no-go. As vrea insa cateva argumente tehnice sa ma lamuresc; pana acum am strans:
    - consuma mai multa energie decat se poate obtine prin arderea hidrogenului rezultat
    - scaderea temperaturii motorului nu e ok
    - legat de consum, vad ceva legat de setarile computerului, banuiesc ca e vorba despre un A:F ratio constant, dar nu sunt sigur

    Mentionez ca nu am/aveam de gand sa pun asa ceva pe masina mea, insa sunt interesat de modul de functionare si eficienta.
    Eu am impresia ca descrierea de mai sus e parca din manual de marketing, puncteaza exact ce te-ar putea deranja la masina si remediaza; pe principiul one size fits all

  8. #8
    Senior Member PGM-FI mandrei83's Avatar
    Marca
    Toyota
    Model
    Prius Executive 2007 - LPG-Hybrid
    Motorizare
    1.5 VVT-i DOHC Hybrid Synergy Drive
    Location
    Stockholm, SE
    Posts
    487
    Post Thanks / Like
    Ati gasit cumva astfel de instalatii vandute pe piata romaneasca? A pus cineva asa ceva pe masina?
    Intreb doar, de curiozitate...
    Toyota Prius Executive 2007 - LPG-Hybrid
    All-time rear-view camera, Vaistech MML 160GB+iPhone kit
    PLX Kiwi WiFi OBD-II Scanner, paired with Dashcommand for iPhone
    Gentex HomeLink mirror with autodimming, JBL 6CD + 9 spk.
    NavCap, Hood Protector, Shark Fin Antenna
    Photo gallery: http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/mandrei83/

  9. #9
    Senior Member
    FCX Clarity
    Delphi's Avatar
    Marca
    Honda
    Model
    Civic FD7
    Motorizare
    1.8 i-VTEC
    Location
    Bucuresti
    Posts
    6,100
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by LoDRpR View Post
    Mentionez ca nu am/aveam de gand sa pun asa ceva pe masina mea, insa sunt interesat de modul de functionare si eficienta.
    Eu am impresia ca descrierea de mai sus e parca din manual de marketing, puncteaza exact ce te-ar putea deranja la masina si remediaza; pe principiul one size fits all
    Da, cred ca ai pus punctul pe "i". Probabil ca mai reduce scartaitul pedalei de ambreiaj, rezolva bug-ul cu ridicarea geamului la civicul 4D, indreapta flansele indoite de la amortizor si reduce colesterolul soferului.
    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

  10. #10
    Senior Member PGM-FI LoDRpR's Avatar
    Marca
    Acura
    Model
    RDX
    Motorizare
    K23A1
    Location
    Bucuresti
    Posts
    322
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by mandrei83 View Post
    Ati gasit cumva astfel de instalatii vandute pe piata romaneasca?
    Sunt cateva firme la noi care fac instalari de astfel de sisteme, nu voi pune link aici, insa o cautare simpla pe google ti le afiseaza imediat.

    Preturile sunt f mici, in comparatie cu buchetul de avantaje oferit

  11. #11
    Senior Member PGM-FI mandrei83's Avatar
    Marca
    Toyota
    Model
    Prius Executive 2007 - LPG-Hybrid
    Motorizare
    1.5 VVT-i DOHC Hybrid Synergy Drive
    Location
    Stockholm, SE
    Posts
    487
    Post Thanks / Like
    Intrebare: astfel de instalatii se vand... dar a pus careva asa ceva pe masina lui? Eu nu am auzit de vreun individ care sa scrie pe forumuri ca si-a pus pe masina o astfel de instalatie. Asta, poate si pt. faptul ca nu am studiat problema.

    In continuare, ma declar comod la cautari pt. ca nu sunt interesat de modificarea asta. Cred doar ca, cel mai tare mood pe care i l-as mai putea face masinii ar fi sa-i adaug si pedale...

    Btw, daca ai ceva link-uri cu astfel de firme/instalatii etc, da-ne si noua.
    Toyota Prius Executive 2007 - LPG-Hybrid
    All-time rear-view camera, Vaistech MML 160GB+iPhone kit
    PLX Kiwi WiFi OBD-II Scanner, paired with Dashcommand for iPhone
    Gentex HomeLink mirror with autodimming, JBL 6CD + 9 spk.
    NavCap, Hood Protector, Shark Fin Antenna
    Photo gallery: http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/mandrei83/

  12. #12
    Junior Member
    Marca
    Volkswagen
    Model
    Golf
    Motorizare
    2.0 TDI
    Location
    Bucuresti
    Posts
    1
    Post Thanks / Like
    Acum un sfert de oră am primit un telefon de la al meu cumnat care era extrem de entuziasmat că se întâlnise cu un amic, care are montat sistemul ăsta pe un 530d, și e extrem de mulțumit.

    Cică i-ar fi scăzut consumul de la 10 la 7, asta în oraș. Eu nu prea cred în poveștile gen ”am auzit de la cineva” așa că am zis să mă documentez despre sistem. Având în vedere că motoarele sunt proiectate să meargă cu combustibilul X, Y sau Z, eu sunt sceptic când vine vorba despre improvizații de genul.
    Mai aprofundez.

  13. #13
    Member Hondamatic SEBY's Avatar
    Marca
    MITSUBISHI
    Model
    LANCER EVOLUTION
    Motorizare
    4B11
    Location
    BUCURESTI
    Posts
    75
    Post Thanks / Like
    Testat, probat pe dyno efectul scontat nu-si face aparitia.
    Probabil cu o instalatie mult mai complexa ar fi ceva rezultate insa cu cateva molecule de Hidrogen motorul a reusit sa piarda vreo doi cai.
    Instalatia consuma mult curent electric si este grea astea asa ca bomboanele de pe coliva.
    Suna bine dar e sut ratat.
    dyno / chiptuning / dpf off / engineering
    sebastian@racingcode.ro

  14. #14
    Senior Member PGM-FI balerinul's Avatar
    Marca
    Honda
    Model
    Jazz , CRV
    Motorizare
    1.4 CVT. 2.0 i-VTEC
    Location
    RO
    Posts
    174
    Post Thanks / Like
    http://www.instalatiihidrogen.ro/
    http://www.hidrogen-auto.ro/
    Doua adrese cu site-uri ce ne promit o economie mare de combustibil, si performante pe care nu le aveati inainte de a va monta acest sistem. La prima vedere pare ok , mai avem nevoie de cineva care chiar are sistemul si care sa ne convinga sa il punem pe masini.

  15. #15
    Senior Member IMA
    Marca
    Honda
    Model
    CRX
    Motorizare
    D16Z5 DOHC ZC
    Location
    Resita
    Posts
    1,288
    Post Thanks / Like
    Eu nu cred ca o instalatie bine pusa la punct (lamele din inox chirurgical sau titan de o grosime si forma anume etc) consuma mai mult curent decat gazul pe care il produce.
    Nu uitati ca politica petrolului e la baza si "baga bete in roate" oricarei alte tehnologii mai rentabile. Spre exemplu vizionati documentarul Thrive
    Acum 2 ani in urma am deschis si eu un thread pe tema asta in care m-am pus umpic pe experimentat.

    http://www.youtube.com/watch?v=JzeCs...eature=related
    http://www.hho4free.com/
    http://www.hho-plus.com/?gclid=CNjfq...FQcx3wodfXnz2Q
    http://www.snowperformance.de/SP_CATALOGUE2010.pdf
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=...8&feature=fvwp

    Apropo de temperatura motorului, se poate regla printr-un simplu termostat, iar cu niste buji speciale pe plasma se poate reduce consumu cu 60%.
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Laux_LauX_LauX; 07-02-12 at 18:56.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •