Problema mea este urmatoarea : pornesc masina dimineata , se tureaza pe la 1500 RPM, dupa aprox.3 minute scade la 800 (semn ca socul functioneaza) si plec de pe loc.Dupa ce parcurg 100 de metri, opresc la STOP, incepe sa se tureze iar pe la 1500 in relanti , dau sa plec fara sa bruschez acceleratia si tinde sa moara motorul daca nu-l turez mai tare , odata chiar am ramas in intersectie .Dupa ce se incalzeste mai bine pe drum nu-mi mai face probleme.Am dat carburatorul jos,l-am spalat si apare altceva:relantiul stand pe loc este instabil , masina tremura si nu-l pot controla si cobora sub 1100 RPM .Am verificat vacuum-urile , IACV-ul .Ce sa-i mai fac ?
Carburator/soc dereglat ? (EG3)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tags: None
- Stuck
-
Poti incerca cu un alt delcou care sti ca e functional si deasemenea poti bverifica daca nu cumva iti trage aer "in fals" pe la vre-un furtun, garnitura sau alte locuri.
Daca ai sonda de oxigen, verific-o si pe aia dar daca vb de carburator cred ca nu poate fi vorba de sonda............Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!
-
Salut Bodo ! Ce suspectez mai tare in momentul de fata este IACV-ul dupa indelungi cautari, garnitura practic este aplatizata si cred ca scapa aer pe acolo.Dar nu inteleg de ce te referi tu la alt delcou ,pentru ca aprinderea este ok zic eu ...intreb doar nu intelege ca te contrazic .Practic la mine relantiul este fluctuant si mare (1100-1500) nu reusesc sa-l stabilizez din nimic .Pe langa astea cred ca si socul e dat peste cap ori este comandat gresit de ECU.
Comment
-
Salve..
stai linistit ca eu nu interpretez si nu sunt nici obtuz (sper cel putin) deci nu consider nimic ca fiind contrazicere!
Spuneam de delcou pt ca desi a mea e pe injectie a fost o perioada in care imi facea oarecum asemenator. Initial am suspectat sonda lambda insa pana sa ma apuc de ea s-au agravat simptomele si imi facea destul de asmanator cu ce descri tu aici.
Prima piesa care a picat si singura dealtfel a fost capacul de la delcou. Dupa ce l-am identificat ca fiind distrus, l-am "imbracat" in silicon" si l-am folosit asa fara probleme pana ce mi-a ajuns cel nou.
Din momentul in care l-am schimbat nu am mai avut nici o problema nici cu fluctuarea relanti-ului, nici cu pierderea puterii si mi-a scazut putin si consumul (probabil ca asta s-a intamplat din cauza traficului dar la mine a coincis si vreau sa cred ca scaderea e reala ).
La fel pateam si eu de foarte multe ori dar nu tot timpul la plecarea de pe loc.. daca nu o acceleram imi murea.. sau pateam sa o calc in blana sa urce pana pe la ~2800 apoi se plafona si dupa 2 secunde tasnea mai ceva ca un VTi.. La semafoare o spritam tot timpul preventiv, etc. Asta pt ca am avut ceva de furca si cu releul de la pompa de benzina iar daca era motorul incins si murea... bye bye - pornea din nou doar daca avea chef..
So, verificarea cu alt delcou era doar o sugestie si nu inseamna ca e sigur rezolvarea problemei!
Cred ca socul tau se doatoreaza de fapt unei cantitati de aer mai mari decat ar trebui iar ECU nu face decat sa compenseze prin combustibil ca sa ramana in parametri..
Daca tot zici ca suspectezi garnitura, da jos IACV-ul si pune niste silicon d-ala rosu de garniturica sa etansezi bine. Daca se rezolva problema... poti sa o lasi asa sau poti comanda garnitura noua!
De obicei (din cate stiu eu) doar de la avans sau de la admise poti avea problemele descrise..
Spor si sa ne ti la curent..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!
Comment
-
Multam" mult pentru explicatie si pentru rabdarea acordata. Ai dreptate si cu avansul, am umblat si acolo...prima data cand am umblat acolo a fost atunci cand am cumparat masina , deoarece initial relantiul meu la ,,cald,, statea cam la 300 RPM si stiam ca nu e bine asa (in mod normal trebuie sa stea la 750-800 ).L-am dus in turatia normala si atat doar .In situatia de fata chiar daca incerc sa regelez ceva acolo ori se tureaza mai tare ,moare motorul, ori fluctueaza intre 1100-1500 .Imi da senzatia ca nici socul nu-si mai face treaba ,pentru ca nu vad diferente de turatie atunci cand se incalzeste motorul fata de prima pornire la rece.Din ce am mai vazut pe Google, cam 90% sustin verificarea IAC-ului( curatare cu spray de carburator) dar la mine motorasul ala lucreaza , garnitura si surubul ala din capul IAC-ului imi pierd aer.Acum astept rezultatele: am pus vopsea pe filetul acela , silicon in locasul garniturii si vechea garnitura peste .Am sa revin cu noutati dupa montaj .Last edited by rooth; 05-07-10, 18:30.
Comment
-
In sfarsit am rezolvat problema relantiului neregulat, supraturarea fara motiv....Operatiunile pana aici au fost urmatoarele:
-curatat complet carburatorul(desfacut bucati)
-curatarea vacuum-urilor
-refacuta (cu gasket)garnitura din partea de jos a carburatorului , acolo unde se fixeaza in suruburi pe galerie. Acolo tragea aer fals datorita garniturii aplatizate.
-curatat IACV-ul, si refacut garnitura acestuia ( aplatizata ).Am observat ca dupa ce am imobilizat surubul din capul acestuia cu cateva picaturi de vopsea (pe filet) a inceput sa functioneze in parametrii ... prin santurile filetului tragea aer fals .
-schimbat un furtun vacuum (gasit plesnit) iarasi aer fals si functionarea proasta a carburatorului
-curatat delcoul
Chiar e mai nervoasa acum , o simt si la plecare dupa loc fara acceleratie brusca .
@Bodo multumiri !!!Last edited by rooth; 06-07-10, 17:53.
Comment
-
Surububul din capul IACV-ului impreuna cu arcul acela , regleaza cursa/tensiunea mecanica exercitata in arc .Concret cu cat este mai infiletat cu atat se permite mai putin pistonului din interior o cursa mai lunga .Iti recomand sa nu tensionezi prea tare arcul totusi si sa-l readuci in pozitia initiala daca ai retinut-o ( la mine surubul era infiletat pana la nivelul corpului metalic ) la ,,M ,,cum se spune . Nu te-am intrebat care este problema ta in legatura cu IACV-ul , pentru ca acum am prins ceva experienta si... poate iti pot da vreun ajutor .
Comment
-
Originally posted by Mobb View PostStii cumva ce rol are surubul din capul IACV ului ?
Comment
-
Originally posted by Bodo View PostN-ai pentru ce maestre.. ma bucur ca ai rezolvat si ti-a revenit zambetul si satisfactia!
Din pacate, Mobb, eu cel putin, nu am nici cea mai vaga idee ce rol are surubul ala..Last edited by rooth; 07-07-10, 14:27.
Comment
Comment